تفاهم نامه با شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه

۲۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۵
تعداد بازدید:۹۵

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه کاشان  و شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه روز دوشنبه ۱۸ دی ماه بعد از برگزاری اولین رویداد تخصصی فولاد، انرژی و محیط زیست در پژوهشکده انرژی، آب و محیط زیست با حضور ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر عباس کتابی منعقد شد.
معاون پژوهشی و ارتباطات علمی  دانشگاه کاشان هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت در راستای رفع نیازهای صنعت عنوان کرد و گفت: کمک به توسعه و تقویت زیست بوم فناوری و حمایت از تیم ها و واحدهای فناور در راستای ایجاد و توسعه مراکز استارتاپی و تسهیل گری در جهت جذب پژوهانه در نظر گرفته شده در شرکت فولاد مبارکه جهت انجام تحقیقات دانشگاهی در موضوعات کاربردی صنعت فولاد از موضوع های این تفاهم است.  
دکتر مهدی شبانی محصولات فولادی پیشرفته،  معادن سنگ آهن،  تجهیزات و فرایندها مواد مصرفی، انرژی، فرآوری ضایعات و محصولات میانی و تولید فولاد سبز از محورهای اصلی این تفاهم عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه اساتید و پژوهشگرانی که در این زمینه ها فعالیت های خود را انجام دهند ازطریق شرکت حمایت و گرنت های پژوهشی را دریافت خواهند کرد.
دکتر عباسی مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه هم  گفت: حمایت شرکت فولاد مبارکه از پایان نامه های ارشد تا ۵۵ میلیون تومان و رساله دکتری تا ۱۰۰ میلیون تومان (بدون درخواست گزارش مازاد بر دفاع دانشجو) می باشد.
همچنین پیرو هماهنگی های صورت گرفته به حمایت شرکت فولاد از طرح های پژوهشی دانشگاه کاشان و مورد نیاز شرکت تا مبلغ ۴ میلیارد تومان در قالب قرارداد باز در گام اول اشاره کرد و افزود: انجام فرصت مطالعاتی صنعتی اساتید دانشگاه کاشان در شرکت فولاد مبارکه با حمایت های مالی شرکت، امکان پذیر می باشد.
این قرارداد در 2 نسخه و 6 ماده  با دو سال اعتبار به امضاء دکتر مهدی شبانی نوش آبادی معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان و دکتر سعید حسن پور معاون توسعه و نوآوری شرکت پیشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه رسید.
شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، با هدف توسعه مدل کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه در حوزه فولاد تاسیس شده است. برنامه‌ریزی برای حل چالش‌های اساسی گروه فولاد مبارکه در افق‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شامل کمبود معادن سنگ‌آهن پرعیار، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، مشکلات زیست‌محیطی و ظهور صنعت چهارم، با تکیه و تمرکز بر فناوری‌های نوین از اولویت‌های اجرایی این شرکت می‌باشد.