مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) از کسب دانش فنی ظرفیت ‌سنجی منابع انرژی زمین‌گرمایی در کشور خبر داد.

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۶ کد : ۵۲۱۸ انرژی هاب
تعداد بازدید:۴۱۷
مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) از کسب دانش فنی ظرفیت ‌سنجی منابع انرژی زمین‌گرمایی در کشور خبر داد.
کسب دانش فنی ظرفیت‌سنجی منابع انرژی زمین‌گرمایی

 
کسب دانش فنی ظرفیت‌سنجی منابع انرژی زمین‌گرمایی
انرژی هاب: مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) از کسب دانش فنی ظرفیت ‌سنجی منابع انرژی زمین‌گرمایی در کشور خبر داد. 
 
 
 
 
اکبر شعبانی‌کیا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو (پاون)، گفت: شناسایی مخازن زمین گرمایی در اعماق ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ متر کار بسیار دشواری است، اما ما الان به دانشی دست پیدا کرده‌ایم که می‌توانیم مدل سه ‌بعدی چاه‌ها را به دست آورده و محل چاه و حفاری را مشخص کنیم. 
 
 
 
وی افزود: سر ریز دانشی که با حمایت مجموعه وزارت نیرو و ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر ایجاد شده، به سمت صنعت نفت سرازیر شده است. 
 
وی با بیان اینکه مجموعه وزارت نیرو و ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر برای ظرفیت ‌سنجی مخازن و چاه‌های نفت اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: دست‌یابی به این دانش کار بسیار بزرگی است که کشورهای بزرگ و معدودی دارای این توانایی هستند. 
 
مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران از ایجاد زیرساخت و تربیت نیروی انسانی توانمند در این باره خبر داد و گفت: کار ظرفیت ‌سنجی در استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و منطقه محلات را آغاز کرده‌ایم و در صورت وجود اعتبار، توانایی اسکن کل کشور را داریم. 
 
وی یادآور شد: اسکن استان‌های مازندران، گیلان، تکمیل استان خراسان و استان قزوین در برنامه‌های ما وجود دارد. 
 
وی از تجهیز کارگاه‌های آموزشی انرژی‌های تجدیدپذیر در مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: ما نیروی کار فراوانی را در کشور داریم که نیاز به سامان‌دهی دارند و از طرف دیگر ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور در حال توسعه است که نیاز به نیروی کار برای ارایه خدمات در این حوزه احساس می‌شود. 
 
شعبانی‌کیا اظهار داشت: با درک این نیاز با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و حمایت ستاد، ۱۰۰ شغل و شایستگی شغلی شناسایی و استانداردهای آن را تدوین کرده‌ایم. 
 
 
وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیش از ۶۰۰ مرکز در سراسر کشور دارد که ظرفیت خوبی برای تربیت نیروی مهارت ‌محور است و با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مربیان مربوط تربیت می‌شوند و کارآموزان فنی و حرفه‌ای مهارت‌محور به حوزه تجدیدپذیر خدمات می‌دهند تا به موازات توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، پشتوانه خدماتی لازم در کشور ایجاد شود.

نظر شما :