نقشه راه طرح ساخت میکروتوربین های ۲۰۰ کیلوواتی تهیه می شود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۰:۱۷ کد : ۵۲۰۴ اخبار پژوهشی
تعداد بازدید:۶۱۲
دکتر 'سعید گلابی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: طرح ملی 'ساخت میکروتوربین ۲۰۰ کیلوواتی ' یکی از ۳۸ طرح کلان فناوری است که با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال با محوریت دانشگاه کاشان و همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آب و برق شهید عباس پور از سال گذشته آغاز شده است.

 دکتر 'سعید گلابی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: طرح ملی 'ساخت میکروتوربین 200 کیلوواتی ' یکی از 38 طرح کلان فناوری است که با اعتباری بالغ بر 370 میلیارد ریال با محوریت دانشگاه کاشان و همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آب و برق شهید عباس پور از سال گذشته آغاز شده است.

دانشیار دانشکده مکانیک دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: یک میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار اولیه این طرح بود که تخصیص داده شده است . مرحله اول این پروژه شامل تهیه و تدوین نقشه راه، طراحی بخش های مختلف شامل طراحی توربین گاز، سیستم های پیش گرمکن، سیستم بازیافت ، سیستم کنترل ، ژنراتور، سیستم اتصال به شبکه، شناسایی تولیدکنندگان و تامین کنندگان قطعات مورد نیاز و در نهایت تعیین فرآیند تولید برای قطعات طرح است.

گلابی خاطرنشان کرد: مرحله دوم این طرح ملی ساخت نمونه پایلوت است و در مرحله نهایی برای تولید انبوه با توجه به نیازسنجی برنامه ریزی می شود.

وی گفت: فازاول اجرای این طرح سه سال طول می کشد و در حال حاضر تحقیقات جامعی درباره ساخت توربین ها و میکروتوربین ها در کشور انجام شده است و با توجه به اندازه این میکروتوربین و توان تولیدشده، ساخت توربین هایی با توان 200 کیلووات برای این طرح در نظر گرفته شده است.


نظر شما :