گزارش بازدید از صنعت

گزارش بازدید از گروه صنعتی انتخاب - شرکت اسنوا

۳۰ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۱:۵۵ کد : ۲۲۴۱۸ اخبار پژوهشکده انرژی آخرین اخبار
تعداد بازدید:۵۲۲
گزارش بازدید از گروه صنعتی انتخاب - شرکت اسنوا

دوشنبه 27 شهریور 1402 جمعی از اساتید دانشکده های مهندسی برق؛ مکانیک و پژوهشکده انرژی از شرکت اسنوا بازدید تخصصی نمودند.

گروه صنعتی انتخاب فعالیت خود را از سال ۱۳۶۷ با ورود به عرصه صنعت لوازم خانگی آغاز کرد.
این گروه در حال حاضر متشکل از هلدینگ‌های: “ لوازم خانگی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولاد، ساختمان و گردشگری و بازرگانی و بنیاد خیریه آلا” بوده و به عنوان یکی از بزرگ ترین مجموعه‌های اقتصادی، اجتماعی بخش خصوصی در کشور ایران فعالیت می کند.
هلدینگ تولیدی-صنعتی لوازم خانگی گروه با در اختیار داشتن کامل ترین محصولات در سبد مصرفی خانوار به عنوان مطرح ترین و بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی ملی در ایران شناخته شده و با چند برابر فاصله نسبت به رقبای خود پیشتاز است. مجموعه تولیدات گروه صنعتی انتخاب با برندهای اسنوا، دوو الکترونیک، تکنوگاز از مطرح ترین محصولات لوازم خانگی بازار ایران بوده است.
هلدینگ صنعتی لوازم خانگی انتخاب با اشتغال زایی ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰۰۰ نفر به طور غیر مستقیم، ۱۰ کارخانه تولیدی با مساحت بیش از یک میلیون متر مربع و پیشرفه ترین ماشین آلات در خطوط تولیدی خود یکی از قطب های صنعتی ایران اسلامی به شمار رفته و با بومی سازی دانش و فناوری تولید لوازم خانگی، احداث مجتمع های بزرگ تحقیقاتی در جنوب شرق آسیا و همچنین اروپای غربی نام خود را در ردیف بزرگترین و پیشرفته ترین تولید کنندگان لوازم خانگی، مطرح کرده است.
در بازدید مطرح شد که بورسیه صنعت را با همکاری بنیاد ملی نخبگان کلید زده اند و آماده پذیرش و بورسیه دانشجویان دانشگاه کاشان نیز هستند.
در ابتدا بازدید از کارخانه ساخت یخچال در ابعاد و اشکال مختلف مورد بازدید قرار گرفت. فرآیندهای شکل دهی ورق؛ ساخت بدنه و ایزولاسیون؛ شکل دهی گرم و سرد و در نهایت مونتاژ و کنترل کیفی آن مورد بازدید قرار گرفت. در این بخش سوالات مختلف و پاسخهای مربوط به مباحث شکل دهی و انتقال حرارت مورد توجه خاص قرار گرفت.
در بخش بعدی بازدید از شرکت قالب و پرس و همچنین تولید سینک مورد بازدید قرار گرفت. قالبهای پرس متنوع؛ قالبهای شکل دهی گوناگون و جوشکاری القایی از مباحث جالب در این کارخانه بود.
سومین کارخانه مورد بازدید؛ کارخانه تولید دو محصول ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تولید اسنوا بود. دقت و کیفیت محصولات؛ تعداد مراحل عملیاتی برای تولید یک قطعه؛ دقت و کنترل کیفیت مونتاژ و نحوه تستهای لازم برای تایید و مونتاژ قطعات جالب توجه و بسیار آموزنده بود.
پس از بازدید از مجموعه کارخانه اسنوا؛ از دفتر طراحی؛ تحقیق و توسعه و نوآوری اسنوا که زیرمجموعه هلدینگ انتخاب می باشد؛ بازدید شد. در این مجموعه تحت عنوان اسنوا تک؛ پس از معرفی بخشهای مختلف توسط مدیران مجموعه اسنوا تک؛ نظرات اساتید و پیشنهادهای آنان مطرح شد. راه اندازی هاب نوآوری در دانشگاه کاشان، طرحهای پژوهشی و همکاری در ثبت پتنت؛ فرصت مطالعاتی اساتید؛ حمایت از پایان نامه ها ارشد و دکتری؛ دانشجوی بورسیه صنعت و سربازی نخبگان از موارد مطرح شده در جلسه بود. بازدید از مجموعه اسنوا تک و همکاران بخش ثبت پتنت و آزمایشگاه بخش پایانی حضور و بازدید یکروزه اساتید از مجموعه اسنوا بود.

#دفتر_ارتباط_با_صنعت_دانشگاه

#پژوهشکده_انرژی_آب_محیط_زیست


( ۱ )

نظر شما :